Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Ανασύνταξη του μουσικού και χορευτικού μας δημόσιου λόγου.

Ανασύνταξη του μουσικού και χορευτικού μας δημόσιου λόγου.

Αυτό το copy-paste απ’ το youtube κι από τη βιντεοκάμερα μιας παράστασης πότε θα τελειώσει και θα πέσουμε με τα μούτρα για να δούμε από πού ξεκινήσαμε και κατά πού πάμε;
Ερώτημα προς σκέψη κι όχι προς απάντηση.
Στο συνημμένο βίντεο: 
το πρώτο τραγούδι είναι το:  «Αρτεμώνας» το οποίο δισκογραφήθηκε μ’ αυτόν τον τίτλο από τον Γιώργο Κονιτόπουλο και την Ειρήνη Κονιτοπούλου. Το τραγούδι είναι Σιφνιό και παιζόταν στη Νάξο από τότε που θυμούνται οι οργανοπαίχτες, δηλ. από τις αρχές του περασμένου αιώνα και ήταν γνωστό στις παραγγελίες ως «Σιφνιό». Τέτοια υπήρχαν πολλά, όπως το «Θερμιώτικο», το «Αμοργιανό», το «Συριανό» κ.ά.
Αυτό που χορεύει η ομάδα είναι ο χορός της νύφης απ’ την Πάρο που χορεύουν (η τετράδα ‘’Γαμπρός – Νύφη – Κουμπάρα – Κουμπάρος’’), αλλά με ειδικό σκοπό κι όχι βέβαια τον Αρτεμώνα.
Η Σεριφιώτικη «Λυγαριά», χορευτικά, δεν έχει καμιά σχέση μ’ αυτό που βλέπουμε στο βίντεο, στο οποίο κάποιες στιγμές μεταφέρονται (χορευτικά) στον Θερμιώτικο Συρτό και Μπάλλο. Βέβαια πως κολλάει το πρώτο με το δεύτερο, μόνο ο «δάσκαλος» γνωρίζει.
Στην αλλαγή από τη «Λυγαριά» στον Μπαλαριστό της Μυκόνου χορεύουν κόντρα περιμένοντας το 2ο μέρος για να το βρουν.
Το τραγούδι αυτό δεν έχει καμιά σχέση με τον μπαλαριστό, αλλά είναι μια σύνθεση του Νίκου Οικονομίδη («Αυτό το καλοκαίρι») σε ρυθμικό σχήμα τέτοιο που να εξυπηρετεί να χορευτεί με το κινησιολόγιο του μπαλαριστού.
Αυτό που βλέπουμε λοιπόν, ανήκει στις περιβόητες προ του 1980 «Λυκειακές» και «Δωρα-Στρατικές» σουΐτες. Πώς προκύπτει αυτή η μουσική και χορευτική περιοδεία, μέσα σ’ ένα 4λεπτο σε τρία – τέσσερα νησιά του Αιγαίου; Δηλ. τι θα λέγαμε για μια «σουΐτα» π.χ. «Γκάιντα (Φλώρινα) – Γκέικο – Τσάμικο (απ’ το Ελατοχώρι)»;
Γιατί το Αιγαίο είναι σε compact μουσική και χορευτική συσκευασία; Και μάλιστα από ένα χορευτικό που δρα σε νησί, όπως η Λέσβος και πάλι μάλιστα, ομάδας φοιτητών. Όταν χορεύουν όμως χορούς απ’ το νησί τους δεν τολμούν να μπερδέψουν το Πλωμάρι με την Αγιάσο γιατί οι ντόπιοι (για τους οποίους χορεύουν) θα……..





http://xoroballomata.wordpress.com/2010/09/07/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου